Marcar territori

Diari de Terrassa

No ho puc deixar passar. Seria una traïció a tota una trajectòria personal, a una coherència aconseguida amb molta perseverança. Sí: he de parlar del IV Cinturó i la visita de la ministra. I és que el lector ja sap que les visites de polítics a les obres del IV Cinturó deuen ser tantes com els articles que n’he escrit des que escric article de temàtica local. Ja n’he perdut el compte i no penso perdre ni mig minut a recomptar-los. A més, hi hauria d’afegir els articles que he fet quan, sense venir ningú, cap ministre ni conseller, els mitjans han informat de les inversions previstes i dels terminis d’acabament de les obres. Dubto que ningú hagi escrit més articles sobre el IV Cinturó que jo. I sí: una veritable pèrdua de temps. Vull dir, una pèrdua de temps les visites, els anuncis, les reunions i també els articles.

Efectivament, la ministra Ana Pastor –per sorpresa i a traïció- va venir dijous passat a visitar les obres del IV Cinturó amb un objectiu clar: revenjar-se de Josep Rull. Ja són ganes! El primer no la va convidar a la inauguració de la Línia 9 del metro de Barcelona, que paga la Generalitat, i ella s’ha apressat a venir a Viladecavalls pel IV Cinturó –que paga el govern espanyol- simplement per no convidar les autoritats catalanes. És un gest polític lleig –a l’alçada del de no convidar-la a ella-, i sense cap més transcendència. Res de nou que exigís la visita d’obres, cap canvi real ni en el projecte, ni en les inversions, ni els terminis… Una passejada d’una ministra en funcions, de futur més que incert, amb de la delegada del Govern espanyol a Catalunya, aquella que toca la guitarra i que ja feia dies que no sabia on dar-la. I acompanyades amb tota una colla de tècnics –algunes desenes, tots amb casc blanc net i polit, qui sap si comprats per a l’ocasió, no sé quants vinguts des de Madrid- que déu-n’hi do el goig que feien.

El gest de la ministra, però, ha afegit encara un lleig més gran que el que li volia fer a Rull en no convidar tampoc als alcaldes afectats. Uns alcaldes que no tenien cap culpa d’allò que va decidir Rull fa una setmana. I això ho fa especialment greu. Els alcaldes són els que han de resoldre els problemes més directes dels ciutadans, particularment els de mobilitat. Si el territori té algú que en sigui titular, aquests són els alcaldes. De manera que menystenir-los és veritablement un gest arrogant, propi del colonitzador que, acompanyat del virrei –vull dir, de la virreina- ve a marcar territori. Allò que les bèsties fan amb menys protocol.

Confesso que m’ha estranyat que, en canvi, la ministra es reunís amb la CECOT. El diari diu que era una invitació cursada per aquesta entitat patronal, els ajuntaments de Terrassa, Martorell, Viladecavalls i Abrera, i les empreses Seat i Mercadona. Però els alcaldes no hi eren. Que m’ho expliquin. Necessito una nota de premsa que ho aclareixi. Pastor venir per la invitació, i de passada va fer visita d’obres? La van invitar en saber que venia? Es va fer invitar? I, sobretot, si se sabia que la ministra no invitava els alcaldes, és presentable que la CECOT acceptés participar en el gest de revenja ministerial?

Per acabar, l’escarni de tot plegat és haver d’escoltar dir a la ministra que, pel seu ministeri, aquestes obres són prioritàries. Doncs res: a esperar el proper ministre, la propera visita d’obres i la propera data d’inauguració.

 


Pot llegir l’article al web del Diari de Terrassa clicant AQUÍ.